reizen

Rondreizen

1: Januari 2005: West, Midden en Zuid India

Tijdens deze vier weken durende reis hebben we voor het eerst kennis gemaakt met India. We kwamen aan in Mumbai waar we langer moesten blijven omdat onze koffers nog in Londen stonden. Via een drukke maar mooie route door de bergen zijn we via, Pune naar Kedgaon gereden. Via Dhule en Aurangabad hebben we onderandere de Bibi Qa Maqbara bezichtigd. ook wel 'the poor mans Taj Mahal' genoemd. Vanuit Mumbai zijn we naar Goa gevlogen. Na een week bijkomen op het strand van Goa hebben we in Dandeli een aantal jeepsafari's gemaakt waar we een zwarte panter hebben gezien. De krokodillentocht in een klein gammel bootje hebben we overgeslagen. We hebben de ruïnes van Hampi bewonderd op weg naar 'silicon city' van India: Bangalore. In Mysore hebben we het indrukwekkende paleis van de maharadja bezocht. Na een lange rit reden we vanuit een droog en dorre hoogvlakte van de staat Karnataka, ineens de wellderige en groene staat Kerala in, waar we in Calicut de westkust bereikten. Vandaaruit zijn we zuidwaards gegaan naar de handelsplaats Cochin waar het 'Dutch Palace' en stadswijken als Groningen en Overijssel herinnerden aan de Nederlandse invloeden jaren geleden. We hebben een tweedaagse tocht gemaakt over de Backwaters, ook wel het Venetië van India genoemd. Na een verblijf op Emerald Isle in Allepey kwamen we via Thrivandrum in het zuidelijke Kovalam terecht. Hier konden we aan zee bijkomen van een afwisselende en geslaagde reis in India.

2: Januari 2007: West, Midden en Oost India

We zijn deze vier weken durende reis begonnen met een uitgebreide kennismaking met de stad Mumbai. Via Pune zijn we naar Kedgaon gegaan en weer terug om via Puna naar Bangalore te vliegen. Na een paar dagen in en rond Bangalore zijn we naar Hassan gereden om de oude tempels van Halebid en Belur te bezoeken. In Mysore hebben we bij dag én bij nacht het paleis van de maharadja weer bewonderd. We hebben Bandipur national park bezocht en een safari gemaakt. Via Bangalore zijn we naar het oostelijke Vellore gereden waarna we via Thiruvannamalai en Gingee Ford een zuidelijk uitstapje hebben gemaakt naar de 'Franse stad' Pondycherry. In Mamallapuram, waar de sporen van de Tsunami van 2004 nog goed te zien waren, konden we bijkomen van de reis. Nadat we Madras/Chennai hadden bekeken zijn we teruggevlogen om terug te kijken op een bijzonderen en leuke tweede India reis.

3: Februari 2010: Thailand, Cambodja & Hong Kong

De reis van vier weken startte in Thailand. We hebben een paar dagen Bangkok verkend per auto en boot. Daarna zijn we naar Khao Yai National park gereden waar we een pittige jungle trekking en mooie safari's hebben gemaakt. Via Bangkok zijn we naar Siem Reap in Cambodja gevlogen. Hier hebben we een van de nieuwe wereldwonderen: de tempel van Ankor Watt en de vele omliggende tempels bezichtigd. Via het Tonle Sap meer zijn we in 11 uur naar Battambang gevaren. Hier hebben we een kijkje kunnen nemen in het Cambodjaanse leven en maakten we voor het eerst kennis met de gevolgen van het regime van de Rode Khmer. Ook later in de hoofstad Phom Penh hebben we indrukwekkende musea bezocht. Vanaf Phnom Penh zijn we naar het Thaise eiland Koh Chang gereden om te snorkelen te brommeren en te ontspannen. Vanaf Bangkok vlogen we naar onze laatse bestemming Hong Kong. In deze aziatischewereldstad hebben we een indrukwekkende Aziëreis afgesloten.

4: December 2010: Noord & Zuid Vietnam

In vier weken zijn we van Zuid naar Noord Vietnam gereisd. We kwamen aan in het zuiden, Ho Chi Minh City, het vroegere Saigon en na een paar dagen zijn we naar de Mekong Delta afgereisd. In dit waterrijke gebied, met een oppervlakte van 39.000 km2 wordt er voornamelijk op, rond en van het water geleefd. Via HCMC vlogen we naar Danang om een paar dagen in Hoi An te blijven. Hoi An is een heel gezellig plaatsje waar we kleren hebben laten maken, een fotografie tour hebben gemaakt. Vanuit Hoi Anhebben we My Son en Hué bezocht. Deze drie plaatsen staan alledrie op de werelderfgoedlijst van Unesco. Hoi An is een ZuidoostAziatische handelstad uit de 15e-19e eeuw. My Son is een hindoestaans heiligdom uit de 4e-12e eeuw. Hué is de oude keizerlijke hoofdstad van Vietnam. In Hué ligt een keizerlijk paleis welke een replica is van de verboden stad in Peking. Vanuit Hué zijn we naar de hoofdstad Hanoi gevlogen waar het een stuk frisser was. Na een paar dagen zijn we naar Halong Bay rijden om op een jonk te stappen. Het was schitterend om te varen tussen de indrukwekkende kalksteeneilanden (karstgebergte). Na terugkomst iin Hanoi hebben we de trein naar Sapa genomen, de groene bergen van het uiterste noorden van Vietnam. We hebbeb een aantal trekkingen gemaakt naar verschillende bergvolkeren zoals de Black H'Mong. Terug in Hanoi hebben we nog een stadstour gemaakt en een boottocht gemaakt naar de parfumpagode voor we weer naar huis vlogen.

5: Juli 2011: Sri Lanka

Vanuit de hoofdstad Colombo gaan we naar het strand in Negombo.Via het olifantenweeshuis Pinnawela rijden we naar Habarana. Hier beklimmen we de Sigirya, de leeuwenrots. We bezoeken de ruïnes van Polonnaruwa, het koninklijk paleis en andere bezienswaardigheden. We reizen naar Kandy via de rotstempels van Dambulla. In Kandy bezoeken we de Temple of Tooth. Vervolgens reizen we naar Nuwara Elyia dat hoog in de bergen ligt. In Tissamaharama maken we een safari in Yala National Park. We reizen naar Galle en vandaaruit rijden we naar Bentoto voor een paar dagen zon zee en strand. Na een paar dagen in Colombo vliegen we weer terug naar Nederland.

6: Juli 2012: Java, Bali, Kuala Lumpur

We begonnen in Jakarta waar de oud Batavia hebben bezocht met de nederlandse invloeden. Van Jakarta zijn we via de schitterende tuinen van Bogor naar Bandung gereisd waar een vulkaan en de heet waterbronnen van Ciater (echt heel heet). We hebben een schitterende treinreis gemaakt door bergen en reisvelden naar Yogjakarta, waar we de Borobodur & Prambaran hebben bezocht. Via Kederi en Malang trokken we voor een nachtelijke rit naar de Bromo vulkaan om daar de een schitterende zonsopgang te bewonderen. Van Kalibaru naar Bali voor een paar dagen zon zee en strand. Na een paar dagen rondhangen in Kuala Lumpur vlogen we weer terug naar huis.

Laatste berichten

Posted by Usha on Juni 1th, 2011

We hebben een mooi offerte gekregen van Namaste reizen. Onze bestemming voor deze zomer wordt: Sri Lanka